Kyoto
Japon
日本語 | FRANCAIS | ENGLISH


Responsable : Martin Nogueira Ramos

École française d'Extrême-Orient
Kitashirakawa bettô-chô 29, Sakyô-ku
606-8276 Kyoto
Japon
Tel: +81 75 701 0882
Fax: +81 75 701 0883
〒606-8276 京都市左京区北白川別当町29 martin.ramos@efeo.net
efeo.kyoto@gmail.com


フランス国立極東学院・京都支部
〒606-8276 京都市左京区北白川別当町29


PRÉSENTATION
Kyoto Lectures 2018-11
06 NOVEMBRE 18
Monkey BusinessDiffering Approaches to the“Reconstruction” of the Bugaku Piece SomakushaAndrea GiolaiLe mardi 6 novembre, 18:00h  Japanese medieval  ...
Kyoto Lectures 2018-10-11
11 OCTOBRE 18
Boxes of Fleas and Butterfly Folding FansCollecting Insects in Colonial TaiwanKerstin Pannhorst (en anglais)Jeudi, 11 octobre, 18H00@EFEO KyotoThis talk will look into  ...
Kyoto Lectures 2018-07-23
23 JUILLET 18
Lawrence E. Marceau Anomalies in AesopExtraneous Episodes in the Japanese Script Editions of Isopo monogatari23 juillet, lundi, 18:00hIn 1593 the Jesuit Mission Press in  ...
Kyoto Lectures 2018-06-04
04 JUIN 18
Title : Dead Goddesses and Living Narratives: Variant Accounts in Early Japanese Mythology par David LurieLundi 4 june, de 18h à 19h30  (entrée libre)  ...
Kyoto Lectures 2018-05-29
29 MAI 18
Title : Christian Sorcerers CrucifiedReconsidering the Keihan Kirishitan Incident of 1827-29par Mark TeeuwenMardi 29 mai, de 18h à 19h30  (entrée  ...
Kyoto Lectures 2018-04-17
17 AVRIL 18
Title: War without Blood? The Literary Uses of a Taboo Fluid in the Heike monogataripar Vyjayanthi Ratnam SelingerMardi 17 avril, de 18h à 19h30  (entrée  ...
Kyoto Lectures 2018-03-14
14 MARS 18
The Jesuits and Slavery in Early Modern Japan The system of “permits”Speaker: Lucio de Sousa École francaise d'Extrême-Orient (EFEO)
Scuola  ...
Kyoto Lectures 2018-02-20
20 FÉVRIER 18
École française d’Extrême-Orient EFEO Scuola Italiana di Studi sull'Asia Orientale ISEASco-hosted by Institute for Research in Humanities,  ...
Kyoto Lectures 2018-01-24
24 JANVIER 18
École française d’Extrême-Orient EFEO Scuola Italiana di Studi sull'Asia Orientale ISEASco-hosted by Institute for Research in Humanities,  ...