Bangkok
Thaïlande
FRANCAIS | ENGLISH


Responsable : Gregory Kourilski

Ecole française d'Extrême-Orient
Princess Maha Chakri Sirindhorn Anthropology Centre
20 Borommaratchachonnani Road
Bangkok 10170
Thaïlande
Tél : +66 2 433 12 68
Fax : +66 2 880 93 32 gregory.kourilsky@efeo.net
efeo@sac.or.th


111
PRÉSENTATION
Buddha, centre de la Thaïlande, second moitié du 7e siècle, grès, musée national, Bangkok
Buddha, centre de la Thaïlande, second moitié du 7e siècle, grès, musée national, Bangkok
Peter Skilling @ Symposium « Sculpture in Southeast Asia, 5tH to 8tH Century », MOMA
17 MAI 14
Le samedi 17 mai 2014, à 14h, Peter Skilling va donner une présentation « Inscribing Buddhism: Art and Epigraphy in Early Southeast Asia » au Internatioinal Symposium: New Researches in Hindu-Buddhist Sculpture of Early Southeast Asia, à l'auditorium Grace Rainey Rogers du Metropolitan Museum of Art, Nez York.

Le symposium est présenté avec l'exposition « Lost Kingdoms: Hindu-Buddhist Sculpture of Early Southeast Asia, 5th to 8th Century », en vue vers 27 juillet 2014 au MoMA, et est soutenu par la fondation James H. W. Thompson. 

L'exposition est soutenu par le fond Placido Arango, le fond Fred Eychaner, la fondation William Randolph Hearst, la fondation Henry Luce, la fondation E. Rhodes and Leona B. Carpenter, et le National Endowment for the Arts. 

Les supports additionels sont fournis par Jim Thompson America, Inc. et Bangkok Broadcasting & T.V. Co., Ltd. 

L'exposition et le symposium sont accompagnés par la publication « Lost Kingdoms: Hindu-Buddhist Sculpture of Early Southeast Asia, 5th to 8th Century » (avec une nouvelle essaie de Peter Skilling: "Precious Deposits: Buddhism Seen through Inscriptions in Early Southeast Asia").


PROGRAMME:

*** Le symposium est gratuit avec l'admission au musée; la réservation et les billets ne sont pas nécessaires. Les places sont réservéesd'abords aux premiers venus. ***


10:30 Bienvenue et introduction
John Guy, Florence, and Herbert Irving, Curator des Arts of South and Southeast Asia, Department of Asian Art, MoMA

Modérateur du matin: M. L. Pattaratorn Chirapravati, 
Professor of Asian Art History and Curatorial Studies, California State University, Sacramento 

10:45 Keynote Lecture 
Interactions, Motivations, Developments: Are We Close to Understanding Early Southeast Asian Sculpture? 
Hiram W. Woodward, Jr., Mr. and Mrs. Thomas Quincy Scott Curator Emeritus, The Walters Art Museum 

11:30 Language, Epigraphy, and Art: Inscribed Buddhist Bronzes from Ancient Java Arlo Griffiths, Professor, École française d'Extrême-Orient, Jakarta  

12:00 The Mitred Gods of Pre-Angkorian Sculpture 
Paul Lavy, Assistant Professor of South and Southeast Asian Art History and Art History; Graduate Program Director, University of Hawai‘i at Manoa 

12:30 Visite indépendante de l'exposition 

Modérateur de l'après-midi: John Guy, Florence and Herbert Irving Curator of the Arts of South and Southeast Asia, Department of Asian Art, The Metropolitan Museum of Art 

2:00 Inscribing Buddhism: Art and Epigraphy in Early Southeast Asia 
Peter Skilling, Professor, École française d'Extrême-Orient, Bangkok  

2:30 The Great Silver Reliquary of Sri Ksetra: Where Early Epigraphy and Buddhist Art Meet 
Janice Stargardt, Professorial Research Fellow in the Historical Archaeology and Geography of Asia Department of Geography, University of Cambridge 

3:00 Dvaravati Revisited 
Piriya Krairiksh, The Thailand Research Fund Senior Scholar in Art History

3:30 What Was the Impact of Indian Art and Culture in Southeast Asia? Pyu and Mon Art under the Looking Glass 
Robert L. Brown, Professor, Indian and Southeast Asian Art History, University of California, Los Angeles, and Curator of South and Southeast Asian Art, Los Angeles County Museum of Art 

4:00 Cham-Khmer Artistic Relationship, Early 7th to Early 9th Century 
Pierre Baptiste, Chief Curator, Southeast Asia, Musée national des arts asiatiques-Guimet, Paris 

4:30 Hindu-Buddhist Southeast Asia: Concluding Remarks 
Tansen Sen, Associate Professor of Asian History, The City University of New York, and John Guy 


The Metropolitan Museum of Art 
1000 Fifth Avenue at 82nd Street New York, NY 10028 
www.metmuseum.org (212) 396-5460

 conférence